Depremzedelerden iç yakan sözler! ‘Telefonumdan 61 kişinin ismini sildim’

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Kahramanmaraş merkezli gerçekleşen zelzelelerin akabinde 10 vilayette arama-kurtarma çalışmaları devam ederken, bir yandan da yaralılar ve sarsıntıda evsiz kalıp konaklama sorunu yaşayan vatandaşlar için çalışmalar hızla devam ediyor. Bu çerçevede, zelzele bölgesinden toplu olarak Antalya’ya getirilen depremzedeler, daha evvelden belirlenen 3 bölgedeki otellere yerleştiriliyor. Dün akşam saatlerinde 600 depremzede, Kemer ilçesindeki Rixos Sungate Otel’e otobüslerle getirildi. Odalarına alınan depremzedelere konaklama, yemek ve sıhhat hizmetleri fiyatsız olarak sunuluyor. Hala sarsıntının tesirinde olan vatandaşlar için psikolog ve hekimlerin bulunduğu 3 oda kliniğe çevrildi.

“CANLI BOMBA PATLADI ZANNETTİM”

Adıyaman’dan gelen depremzedelerden Serpil Subaşı, zelzele anında büyük bir ses geldiğini belirterek, “Canlı bomba patladı zannettim. Başıma tavan düştü. Birinci kattaydık, kendimizi kızımla dışarıya attık. Yağmurun altındaydık. Kaldığımız apartmanın alt 3-4 katı yıkıldı. Ablam, eniştem, amcamın çocukları şimdi meydanda yoklar. Adıyaman merkezinde itfaiyenin çabucak aşağı tarafında, o bölgede hafriyat yapılmıyor. Cenazelerin kefeni, hiçbir şeyi yok. Dün ve evvelki gün yardım çok geldi” dedi.

“4 YAŞINDAKİ TORUNUM TATİLE GELDİĞİNİ ZANNEDİYOR”

Otelde çok güzel biçimde ağırlandıklarını tabir eden Subaşı, “Allah razı olsun bize kapılarını açtılar. Rastgele bir eksiğimiz yok. Akşam geldik. 4 yaşındaki torunum ‘Biz ne kadar hoş yere gelmişiz’ diyor. Konutumuzun yıkıldığını bilmiyor, tatile geldik sanıyor. ‘İyi ki buraya gelmişiz, en azından sallanmıyoruz’ diyor. Her dakika sallanıyorduk çünkü” sözlerini kullandı.

“TELEFONUMDAN 61 KİŞİNİN İSMİNİ SİLDİM, ZİRA DOSTLARIMI KAYBETTİM”

Malatya’dan gelen bir öbür depremzede Engin Kubilay, zelzele anını şu sözlerle anlattı:

“İlk sarsıntı 1,5 dakika sürdü. Konutun tüm gereçleri yer değiştirdi. Odalar birbirine girdi. Can havliyle herkes bir biçimde kendini dışarıya attı. Dışarısı kar dolu ve soğuktu. 4-5 saat bekledik ve olağana dönüldü, hesabı yapıldı. Herkes üşümeye başlayınca herkese bir cüret geldi ve konutuna girip giysilerini almak istediler. O sırada yeniden büyük zelzele olunca içeride kalanlar oldu. Gözümüzün önünde koca koca rezidansların çatıları yola sıfır oldu. Bir yer değil, kent tam gitti. Malatya’da şu anda hiçbir mesken oturulacak durumda değil. Psikolojimiz şu an için âlâ değil. Telefonumdan 61 kişi sildim, zira dostlarımızı kaybettik.”

“NE KEYİFLİ BANA Kİ TÜRKİYE CUMHURİYETİ KİMLİĞİNİ TAŞIYORUM”

Otelde çalışanın kendileriyle çok ilgilendiğini lisana getiren Kubilay, manevi takviyenin ehemmiyetine vurgu yaparak, “Bizi buraya aldılar. Bu bizim için velinimet. Otele geldiğimiz günden bu yana, işçi seferber oldu. İç çamaşırımıza kadar kaç vücut giydiğimizi sordular. Maddiyat değerli değil, manevi olarak bize verdikleri takviye değerli. Yemeğimizi, suyumuzu her şeyimizi destekliyorlar. Ben şu an gurur duyuyorum. Ne keyifli bana ki Türkiye Cumhuriyeti kimliğini taşıyorum” diye konuştu.

“600 KONUĞUMUZU YERLEŞTİRDİK, 400 KONUK EK ALMA İHTİMALİMİZ VAR”

Yenilenme sebebiyle bu kış boyunca otelin kapalı olduğunu lakin sarsıntı sonrası açma kararı aldıklarını belirten Rixos Sungate Otel Genel Müdür Yardımcısı Özgür Bozbaş, şu ana kadar 600 depremzedenin otele giriş yaptığını bildirdi. Konukları en yeterli halde ağırlamaya çalıştıklarını aktaran Bozbaş, “Dün prestijiyle otobüslerimiz inmeye başladı. Öncelikle Gaziantep, Kahramanmaraş ve Adıyaman’dan depremzedelerimiz gelmeye başladı. Turizm Bakanlığı ve Valiliğimiz aracılığıyla bu tertibi yapıyoruz. Şu an için 600 konuğumuzu yerleştirdik. 3 öğün yemekleri, otel konforundaki odaları bulunuyor. Sıhhat hizmetleri ismine da 3 odamızı da klinik haline çevirdik. Tüm istek ve talepleri ilçe kaymakamlığı aracılığıyla alıp karşılıyoruz. Şu an için 400 ek kişi daha alma ihtimalimiz var. Elimizden ne geliyorsa yapmaya hazırız” sözlerine yer verdi.

Bozbaş, otel olarak sarsıntı bölgesi Malatya’ya takım gönderdiklerini ve günlük 5 bin şahsa yemek verebilecek bir tertip yaptıklarını aktardı.

mutlu
Virüslü
Depremzedelerden iç yakan sözler! ‘Telefonumdan 61 kişinin ismini sildim’

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

TrakyaSonDakika.net ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!