‘Çadır bile olsa kendi evimiz olsun’

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Adıyaman’da felaketten bir hafta sonra kurulan çadır kentlere, depremzedeler yerleşmeye başladı. Depremzedeler, afetten kurtarabildikleri günlük eşyalarını Kızılay çadırlarına koyarken, çadırların üzerine isimlerini yazdı. Çadır kente yerleşenlerin en değerli eksiklerini ise içme ve kullanma suyu, tuvalet ve telefon şarjında gerekli olan elektrik altyapısı oluşturuyor. Çadırlarda yaşayanların sobayla ısınması için de tedbir alınırken, depremzedelere odun ve kömür dağıtıldı. Birtakım vatandaşlar soba bacalarının geldiğini lakin sobalarının olmadığını, kimileri ise odun ve kömür dağıtımında düzensizlik olduğunu ve kömür torbalarını toplu halde alıp otomobillerine yükleyenler olduğunu argüman etti. Çadırlarda yaşayanlar için yemek servisi de başladı.

Halkın yardımları

Çadırlara yerleşen depremzede aileler Milliyet’in sorularını yanıtladı. Hüseyin Kahraman, pek çok Adıyamanlının zelzele nedeniyle kent dışına çıkmak zorunda kaldığını belirterek, “Çadır da olsa kendi meskenimiz olsun. Karadeniz’den, Güneydoğu’dan, Manisa’dan, İzmir’den ve pek çok yerden buraya vatandaşlar yardıma geldiler. Bunların hepsi sivil yardımlardır, halkın yardımlarıdır. Trabzonlular, Ordulular buradan çıkmadı. Bakın plakalara, daima kent dışından gelen otomobil. Giysi için yardım TIR’ı geldi, bayanlar oradan kıyafet alırken kapısında binbaşı bekledi” dedi. Eşi Selver Kahraman ise “Vatandaşlardan yardım geliyor. Bir poşeti açtım, içinden mendil ve ayakkabı çıktı, ‘elimizden bu geldi, kusura bakmayın’ yazmışlar” diye konuştu.

‘Bir psikolog gönderilse çok uygun olur’

Çadırlarda kalan kimi depremzedeler şunları lisana getirdi:

Ayşe Yayla: İki gündür çadırda kalıyoruz. Hiçbir şeyimiz kalmadı. Gruplar yemek getiriyor o denli yiyoruz. Tüpe bulgura ve telefona muhtaçlığımız var. Kimseyle haberleşemiyoruz. Beş kişi kalıyoruz çadırda oğlum, gelinim ve torunlarımla. İki kızım ve bir oğlumu kaybettim. Ahmet Koca köyünden geldik, meskenimiz yıkıldı.

Eren Yayla: Burada bir tabip, bir psikolog olsa çok uygun olur. Köyde hem hayvancılık hem de tarım yapıyoruz. Üç yıl evvel Elazığ zelzelesi olduğunda Adıyaman da hasar almıştı. O vakit konuta gelip bakmışlardı, ağır hasar raporu vermişlerdi. Meskenim yapılsın diye belediyeye müracaat ettim ancak yapmadılar. Artık göçük altında kızımı kaybettim. Hayvanımız, hiçbir şeyimiz kalmadı, canımızın sıkıntısına düştük.

Fatma Çetin: Çadırda da olsak her şeye gereksinimimiz var burada. Biz daha bugün yerleştik. Günlerce otomobilde kaldık. Konutumuzun yarısı yıkıldı. Amcamın çocukları ve teyzelerimi kaybettim. Askerler diyor ki, ‘Biz burada size bütün imkanları sağlayacağız.’ Tuvalet, banyo, yemek vs. üzere. O yüzden çadırları götürmemize müsaade vermiyorlar. Burada çok fazla çadır var, herkesin yeri belirli olsun diye isim yazdık. Zelzele olduğu gün 3 çocuğumu kucağıma aldım ve kaçtık çabucak. İkincisine de dışarıda yakalandık. Takımlar geç geldi lakin ben bunu olağan karşılıyorum, zira uzaktan geldiler.

Elif, annesini bir hafta sonra buldu

Depremde yıkılan binanın enkazından birinci gün yaralı çıkarılarak Ankara’daki hastanede tedaviye alınan Elif Gülcan Sekman (13), annesi Elif Sekman’ın kendisi üzere yaralı kurtulduğunu ve İstanbul’daki hastanede tedavi altında olduğunu bir hafta sonra öğrendi. Telefonda manzaralı görüştürülen ve birbirlerinin sıhhat durumunu soran anne ve kızı büyük sevinç yaşadı.

Yamulan raylar görüntülendi

Depremin şiddeti tren raylarından da gözlemlendi. Gölbaşı’ndan Adana’ya giden tren çizgisinde, sarsıntının bölgedeki tesiri bir kere daha gözler önüne serildi. Yamulan ve tel üzere bükülen tren rayları havadan da görüntülendi.

mutlu
Virüslü
‘Çadır bile olsa kendi evimiz olsun’

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

TrakyaSonDakika.net ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!